Prima pagină > Articole media > Un preot ortodox rus a fost impuscat in biserica

Un preot ortodox rus a fost impuscat in biserica

Un preot rus, care a primit amenintari cu moartea pentru ca a convertit mai multi musulmani la crestinism si care a criticat Islamul, a fost asasinat intr-o biserica din Moscova, in timpul unei ceremonii religioase.

Preotul a fost ucis de un barbat mascat, scrie ITAR-TASS.

Acest eveniment poate pune in pericol relatiile dintre Biserica Ortodoxa Rusa si comunitatea musulmana.

Barbatul mascat si inarmat s-a apropiat de preotul Danil Sisoev, i-a verificat numele si apoi l-a impuscat.

“Teoria principala este ca motivele religioase stau in spatele crimei”, a declarat Anatoli Bagmet, purtatorul de cuvant al comisiei de ancheta a Procuraturii Generale.

Preotul a murit in drum spre spital. Dirijorul corului de la biserica a fost ranit si se afla la spital. Acesta este pazit in permanenta, a mai spus Bagmet.

Sursa: inforusia.ro
20 Noiembrie 2009

Preot ortodox rus ucis in biserica sa – Sophia KISHKOVSKY

Moscova, RIA Novosti.
Preotul Daniel Sysoyev, cunoscut pentru activitatea sa misionara in randul musulmanilor, a fost impuscat mortal in biserica sa in noaptea de joi, 19 noiembrie 2009.
Preotul Daniel a murit la spital, ca urmare a ranilor provocate de impuscaturi in cap si piept, de catre un asasin necunoscut.; de asemenea, cantaretul bisericii a fost ranit in timpul atacului.
Un oficial al Patriarhiei Moscovei l-a numit pe parintele Daniel « un talentat misionar », a carui misiune in randul musulmanilor a putut genera motive serioase de asasinare, fiind cunoscuta activitatea sa de predicare in randul populatiei musulmane moscovite. In mod deosebit atragea atentia femeilor crestine asupra implicatiilor casatoriei cu un musulman.
Activitatea misionara in randul tinerilor si a celor care nu frecventeaza biserica este punctul principal pe agenda Patriarhiei Moscovei, de la ridicarea pe tron a Patriarhului Kirill Frolov.
Oficiali ai Patriarhiei au raportat insa ca in ultimii ani au crescut atacurile violente la adresa bisericilor si a preotilor.

Interviul preotului Daniel Sysoyev privind activitatea sa misionara in Rusia

Autobiografie

Ma numesc Daniil Alekseyevich Sysoyev, preot, nascut in data de 12 ianuarie 1974 in Moscova; tatal meu, Aleksey Nikolayevich Sysoyev, este preot paroh al bisericii Sf Ioan Evanghelistul si professor de Gramatica Clasica Ortodoxa la scoala din Yasenevo ; mama preda religie la aceasi scoala.
Am fost botezat pe 31.10.1977; in acea perioada familia frecventa biserica Sf Nicolae din Kuznetsky. Cand eram copil, obisnuiam sa il ajut pe tatal meu in altar si cantam la strana. In vara anului 1988 am facut parte din echipa de restaurare si renastere a manastirii Optina; am fost recomandat pentru a urma seminarul in Moscova. In 1991 am intrat la seminar si am avut ascultarea de a canta in corul seminarului; in 1994 am fost hirotesit cantaret de catre episcopul Rostislav al Magadan and Chukotka. In data de 22.01.1995 m-am casatorit cu Iuliya Mikhaylovna Brykina.Am fost hirotonit diacon si am terminat seminarul; de asemenea, in acelasi an s-a nascut prima noastra fetita: Iustina.

Interviul

-Parinte Daniel, ne-am intalnit cu ocazia deschiderii site-ului misionar. S-a lucrat mult pana aici. Spuneti-ne, cum si cu ce sa incepem.

– Sa imi amintesc deci inceputul…In 1993 eram misionar “de strada”. In 1996 am primit binecuvantarea Patriarhului Alexei de a predica la Krutitsy Patriarchal Metochion. As vrea sa mentionez ca aceste discursuri le tineam in vederea convertirii din diverse influente protestante; ulterior, au aparut tot felul de alte victime ale unor organizatii oculte. Apoi am avut convertiri si din mediul musulman. De fapt, centrul nostru se ocupa de victimele fenomenelor “paranormale”, tineri care ar dori sa stie mai multe despre crestinism, ca si cei care nu cunosc nimic din religia crestina.
-Care sunt scopurile dvs?
– Nu cu mult in urma am inceput constructia bisericii Sf. Profet Daniel; unul din scopurile noastre este convertirea necrestinilor, marea lor majoritate nefiind rusi. Cartierul Kantemirovskiy, unde se afla biserica, este format din comunitati de expatriati. In acest cartier sunt foarte multe secte si sunt foarte active. Chiar langa biserica noastra se afla un centru al mormonilor, dar sunt si baptisti, adventisti si ocultisti ; pana recent, nu era nici un ortodox.
Am deschis o scoala catehetica ortodoxa. Deja functioneaza o comunitate de ortodocsi tatari in biserica noastra.
Foarte curand, vom avea o “Zi deschisa”; vom pune afise in tot cartierul pentru cei interesati, sa vina la biserica si sa puna orice fel de intrebari.; planuim sa avem astfel de zile la fiecare trei luni.

Lucram cu tineri; de fapt, langa noi se afla Universitatea de Inginerie si Fizica; am fost primii care au facut slujbe speciale pentru intrarea stundentilor in sesiune si pentru studenti inainte de examene. Desi se fac slujbe Te Deum pentru deschiderea anului universitar, totusi, perioada examenelor este cea mai grea pentru studenti.
– cum faceti fata? Aveti colaboratori, un grup de initiativa?
-Da, avem un astfel de grup. A fost format la Krutitsy Patriarchal Metochion. Exista apoi comunitatea ortodoxa tatara, formata in 2003. Am dori sa fondam un institut misionar, care sa formeze predicatori ai Noului Testament. Dar se va face o altfel de predicare – pe internet, pe strada, in universitati.
– Si cum lucrati cu aceste comunitati expatriate? De exemplu, populatia azerbaijana, cum ii abordati?
– Deocamdata inca nu am luat contact cu ei. Dar pot spune multe despre tatari. Am avut cuvantari din cand in cand, la un centru cultural tatar; tatarii sunt f.multi, al treilea grup national in Rusia.si chiar am avut succes, multi tineri tatari s-au convertit la crestinism.

Dorim sa rupem barierele culturale intre nationalitati si sa ii informam despre ortodoxie – ca este ecumenica, universala, ca accepta toate nationalitatile.
– cum sunt misionarii tineri, cum discuta cu ei?
-In primul rand va incepe conversatia vorbind despre Dumnezeu, altfel nu e misionar. Dar, in acelasi timp, trebuie sa isi verifice cunostintele si abilitatile in acest sens ; sa isi aminteasca ca atacul este cea mai buna aparare. Sa nu cedeze, dar, in acelasi timp, sa nu ofenseze mandria si demnitatea cuiva pentru a-si sustine ideile. Iisus Hristos a murit pentru toti. In primul rand, un misionar nu trebuie sa ii priveasca pe ceilalti ca pe niste inselati, ci sa ii stimeze; sa ii abordeze cu dragoste.
Este greu pentru un adolescent sa inoate impotriva curentului, sa devina o oaie neagra, dar este totusi esential sa se arunce in apa. Inainte, in tineretea mea, era o mandrie sa fii altfel; ar trebui sa restauram aceasta. O oaie neagra este un animal nobil. Un adevarat crestin trebuie sa constientizeze acest lucru. Daca a cazut, trebuie sa ceara ajutoul lui Dumnezeu. Pentru ca trebuie sa fie pregatit ca multe din cuvintele sale sa nasca indignare. Sa nu se teama de asta. Misiunea noastra este de a spune lucruri neplacute. Nu observati ca citind Biblia nu prea ne simtim confortabil ? Cartea de judeca! Dar Adevarul nu trebuie tinut deoparte. Domnul insusi a spus: “ Vai voua, cand toti oamenii va vor vorbi de bine”.
O alta greseala care impiedica misiunea este a o directiona catre un grup specific – pentru copii, pentru tineri…Multi tineri destepti nu o adopta. De ce? Daca ne adresam in limbajul lor ne oprim la acel nivel. Dar trebuie sa ne ridicam de acolo; pentru copii e chiar indicat sa le vorbesti ca unor maturi
Si nu trebuie sa uitam de rugaciunile si cantarile bisericesti;
– Si de ce sa mergem la biserica duminica?
– Pentru ca Domnul a spus “Sase zile trebuie sa muncesti, dar a saptea zi este sabathul Domnului si nu trebuie sa muncesti”. Si trebuie sa ne amintim de Patria Cereasca.

Testamentul “matushkai”

‘Dragii mei, multumesc pentru tot ajutorul si suportul vostru. Este o durere fara cuvinte. A celor care au stat langa Crucea Domnului. Este o bucurie fara cuvinte. A celor care au gasit mormantul gol. Moarte, unde iti este boldul? Parintele Daniel si-a prevazut moartea cu ani inainte; intotodeauna si-a dorit o moarte martirica si Domnul i-a daruit-o. Ucigasul a vrut sa scuipe in fata bisericii asa cum predecesorii sai au scuipat in fata Domnului; dar nu au reusit. Parintele Daniel a urcat Golgotha sa in biserica sa, pe care el a construit-o, careia i-a dedicat tot timpul si eforturile sale. A fost ucis ca unul din vechii profeti, intre altar si templu; a murit pentru Hristos pe care l-a slujit cu toate puterea sa. Adesea imi spunea ca nu ii mai ramane timp pentru cate mai are de indeplinit. Era intr-o graba. Omeneste, poate a gresit si a cazut, poate uneori in extreme; dar nu a gresit niciodata in cea ce e mai important: si-a dedicat toata viata Lui. Eu nu intelegeam de ce se grabeste asa. In ultimii trei ani a slujit fara sa isi ia vacanta sau zile libere; obisnuiam sa mai protestez, pentru ca uneori voiam o bucurie simpla, sa am sotul si tatal copiilor acasa. Dar el era diferit.
A spus ca il vor ucide. Atunci l-am intrebat « si cine va avea grija de noi?- eu cu cei trei copii. A raspuns ca ne va asigura o protectie de incredere. “Va voi incredinta Maicii Domnului si ea va veghea asupra voastra”. Aceste cuvinte le-am uitat atunci, acum insa mi le amintesc. Si-a descris vesmintele pentru inmormantare in testamentul sau. Eu am glumit atunci, zicandu-i ca e cam devreme deoarece nu se stie cine pe cine va inmormanta. Atunci mi-a spus ca eu il voi inmormanta. Altadata, vorbeam despre slujba inmormantarii; nu-mi amintesc toata discutia, dar stiu ca i-am spus ca nu am vazut niciodata inmormantarea unui preot. Si mi-a raspuns ca voi participa la inmormantarea sa. Acum multe din cuvintele lui devin clare. Nu ne-am luat ramas bun in aceasta viata, nu ne-am cerut iertare si nu ne-am imbratisat de despartire. A fost o zi obisnuita. A plecat sa slujeasca Sf Liturghie si nu l-am mai revazut.
De ce nu m-am dus la biserica sa il intalnesc acolo? Desi ma gandisem la asta, am considerat ca mai bine sa gatesc masa si sa pregatesc copii de culcare. Pentru copii nu am mers – Mana m-a oprit. In ziua precedenta am fost la biserica si am simtit nori mai densi in jurul lui; in ultimele zile am incercat sa imi petrec mai mult timp cu el. In ultima saptamana ma gandeam doar la moarte si viata de dupa moarte. Nu ma impacam. Simteam o fraza intepandu-mi mintea “ simt rasuflarea mortii in spatele meu”. Simteam tone de greutate cazand peste mine.
Nu sunt distrusa. El ma sustine. Il simt aproape de mine. In ultimul timp ne-am spus cuvinte de tandrete cum nu ne-am spus niciodata. Acum simt cat de mare a fost dragostea noastra.
Parastasul de 40 de zile va coincide cu ziua patronului lui – Sf Prooroc Daniel, 30decembrie. Potivit profetiei unui staret, noua biserica se va ridica, dar preotul Daniel nu va sluji in ea. Partea a doua a acestei profetii s-a implinit. “

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

